StudneGolem

Prekládka železnice. Dočkáme sa jej?

pridané: 08.09.2013, 19:31:03 | počet zobrazení: 7117
Dlho sa hovorí o prekládke železničnej trate v Liptovskom Mikuláši, no po stavebných mechanizmoch ani chýru, ani slychu...
 
Prekládka železničnej trate (aj) v liptovskomikulášskom úseku bude nepochybne udalosťou, ktorá sa zapíše do dejín. Okrem iného, na úplne novom mieste by mala byť umiestnená aj železničná stanica.
 
Ako sa uvádza na stránke Železníc Slovenskej republiky, „návrh modernizácie v tomto úseku je v porovnaní s ostatnými úsekmi modernizácie atypický, nakoľko podstatná časť tohto úseku je v rámci modernizácie navrhnutá v novej trase vrátane výstavby ŽST (železničnej stanice – pozn.) Liptovský Mikuláš v úplne novej polohe (do blízkosti diaľnice D1).“
 
Aká je aktuálna situácia s projektom, nájdete v odpovediach Železníc Slovenskej republiky, ktoré som našiel na ich internetovej stránke.
 
Mám k Vám pár otázok k presunu železničnej trate v Liptovskom Mikuláši v oblasti Okoličné v blízkosti železničnej trate. Kedy sa uvažuje a reálne by sa malo začať s preložením trate?
Predmetný projekt je spolufinancovaný z fondov Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava 2007-2013. S realizáciou stavby sa predpokladá po roku 2015 z ďalšieho programového obdobia. Realizácia stavby je však závislá od pridelenia finančných prostriedkov z fondov EÚ.
 
Do kedy by mala byť trať preložená? 
Modernizácia železničnej trate  Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry v úseku L. Hrádok – L. Mikuláš je riešený ako jeho 5. etapa, ktorej doba výstavby je 36 mesiacov.
 
Ako to ovplyvní pôvodnú premávku vlakov v oblasti Okoličné po prípadnom preložení trate? 
Návrh modernizácie v tomto úseku je v porovnaní s ostatnými úsekmi modernizácie atypický, nakoľko podstatná časť tohto úseku je v rámci modernizácie navrhnutá v novej trase vrátane výstavby ŽST Liptovský Mikuláš v úplne novej polohe (do blízkosti diaľnice D1). Táto rozsiahla preložka trate, ktorej začiatok je v sžkm 247,148 a koniec v sžkm 263,476 (k.ú. Galovany), vyplynula z požadovaných parametrov smerového a výškového vedenia modernizovaných tratí a to v pomerne  zložitých prírodných podmienkach regiónu a nepriaznivých geologických pomeroch zvlášť v existujúcej železničnej stanici L. Mikuláš, spolu so svahovým zosuvom v Okoličnom.
Prekládka sa týka aj Podbrezín. 

Stručne... ale jasne...

( viac info po kliknutí )